Banemestre

1013.

Klubbens mestre i banesport 2013

Formel Ford: Michael Markussen (MSS) sikrede sig DASU-mesterskabet 2013 i talentklassen Formel Ford. Danmarks eneste formelklasse har i 2013 haft et fint år med deltagerfremgang både i Duratec og Zetec kategorierne.

OK Legend Car Cup. (Danmarks sjoveste motorsportsklasse) afsluttede årets sæson på Padborg Park, og det blev en finalerunde med masser af dramatik, inden årets mestre kunne kåres. Den forsvarende mester Kenneth Jensen, Langaa (MSS) sikrede sig dog atter titlen som vinder af cuppen

Drifting- DDS – Jimmi Hansen (MSS) var på forhånd favorit til at vinde mesterskabet sammenlagt, og selv om chaufføren i den gule og sorte BMW også nåede helt frem til semifinalen på Padborg Park, så måtte han her se sig slået ud og ende på dagens tredjeplads. Det var blot anden gang i år, at Jimmi Hansen ikke nåede frem til den afgørende finaledyst, men at han har gjort det godt i denne sæson understreges af, at han allerede i ottendedelsfinalen havde sikret sig den samlede sejr i Dansk Drifting Serie efter to finalesejre og to andenpladser.

Klubmestrene i MSS Youngtimer Cuppen blev således.

Klasse 3: Martin Sørensen . (MSS)

Klasse 2: Allan Levin Nielsen (MSS)

Klasse 1: Dennis Nymand (MSS)

Også her var der et stort og flot felt til start i finaløbet som samtidig var en afdeling af DASU-mesterskabet i samme klasse, hvor sejren i klasse 2 gik til Tommy Dam Kiefer (MSS/HMS)

1600 Challenge:

Nicolai Nielsen (MSS) vandt DIF Danmarksmesterskabet i overbevisende stil. Nielsen blev derfor med kun 17 år og 6 dage den yngste mester i Kørerforeningen Gr. N’s historie, som står bag Yokohama 1600 Challenge og den tidligere Advan Cup m.v. Nicolai Nielsen doblede op på titlerne ved også at tage sejren i Rookiemesterskabet.

DEC Langdistance mesterskabet

I den mindste division 1 for de utunede biler blev mesterskabet reelt afgjort i samme øjeblik, som løbet startede. Der var nemlig kun en kører, som kunne indhente Søren Helsinghoff Lauridsen, Skærbæk (MSS), der lå på førstepladsen i tabellen, og det var Kenny Rossen, Padborg(MSS). Og da selvsamme Kenny Rossen delte bil med ham, ville begge score det samme antal point, og derfor var Søren Helsinghoff Lauridsen sikker på mesterskabet.

I division 2 for Renault Clio Cup-racere stod kampen mellem Jacob Kristensen(AAS)/Jan Engelbrecht(AAS)/Martin Clausen (MSS), Selling/Virum/Ribe, og Per Poulsen(SKK)/Niels Thorborg(MSS)/Martin Frederiksen (MSS), Årup/Odense/Odense, og den dyst endte 1-1. Mens førstnævnte mandskab tog divisionsmesterskabet, så kunne Per Pulsen/Niels Thorborg/Martin Frederiksen vinde den prestigefyldte distancepokal, som går til det hold, som gennem hele sæsonen har kørt længst.

I division 3 for de tunede to-liters biler var kampen om titlen en duel mellem René Lund( AAS)/René Hagedorn(AAS), Haderslev/Gadstrup, og Jan B. SørensenC(TMS)/Johan Blach Petersen (AAS)/Niklas Dall Knudsen (MSS), Thisted/Århus/Haderslev, og selv om sidstnævnte tog deres anden løbsserie i træk, så kunne de ikke forhindre de to gange René i at blive mestre.

Historisk: Selvom vi ikke har helt så mange kørere, der kører historisk motorsport, har vi dog alligevel kunnet mestre en divisionsvinder i 81/85-klassen div. 2 nemlig Hans Jørn Søgaard Andersen(MSS)

Så mon ikke vi på banesportssiden kan bryste os af rigtig mange dygtige kørere, når vi udover foranstående også kan mestre en Verdensmester i Porsche Supercup, som blev vundet af Nickie Thiim (MSS)

2008

Danish Endurance Championship Klasse 1 Vinder Jørgen Hansen/Jesper Holden Suzuki Swift