Gokart Center Skærbæks udlejningsafdeling i positiv udvikling

Nu er der næsten gået 3 måneder siden vi ansatte Jonas Jacobsen, som daglig ansvarlig for udlejning og teknik. Jonas er 23 år og er uddannet ved Hydro som tekniker. Han bor sammen med sin kæreste og de har sammen en lille dreng. Jonas gør et godt job som helt ny på feltet, og vi/jeg har da også mange opgaver på listen over jobs jeg/ vi ønsker udført, for slet ikke at nævne de jobs som Race Kart afdelingen ønsker udført af os også. De højeste prioriteter på denne liste vil i min regeringstid altid være at se som de øverste 3 på denne liste.

1.  Sikkerhed og Miljø på og omkring banen

2. Renlighed og orden over alt.

3. Alle Gokarts skal kunne køre, og fungere sikkerhedsmæssigt korrekt, samt være jævnbyrdige i kamp.

4. derefter alle de ønsker og projekter man kan tænke sig fra alles side.

Det er jo helt klart at hvis vi skal fortsætte med at have en Racekart afdeling på banen i Skærbæk, og hvis vi MSS. skal have fødderne under eget bord på Gokart Centret, så skal udlejningsdelen være drivkraften, og den del som skal skaffe pengene til vore udgifter til huslejen.

Omkring 25.000 Kr. om måneden, skal skaffes til de faste omkostninger, og dertil kommer så driften og vedligehold. Så der er ingen vej uden om, vi skal bringe udlejnings delen frem med overskud, og udvikling i denne hver år. Og vi har allerede en bedre omsætning end de to sidste år til dato. Den trend skal i alle hjælpe os med at fortsætte.

Kun hvis alle, og her mener jeg især Racekart medlemmerne, støtter op omkring det arbejde der bliver gjort i udlejeafdelingen, kan det komme til at lykkes. Vi har faktisk en del andre end Jonas ansat til forskellige service ting omkring udlejningen. Ikke færre end 9 yderligere tilknyttede for deres løn når de kommer på Centret, lige fra Maj Vjerup, som gør rent, Jørgen Brun, som skruer for os 4 timer hver dag. Inger som bogholder, Pattrik, Pawel, Matthias, Chris og Philip, som er arbejdsdrenge og afløsere. Jeg selv ikke nævnt, for jeg er jo ikke på lønningslisten, men frivillig lige som Holger Møller er det i Mørke, eller Tage som løser masser af små opgaver for os.

Her er det så jeg opfordrer jer medlemmer til, at gi en hånd med til det i formår, når jeres sparsomme fritid tillader det, så vi ikke ender op med at jeres kontingent til klubben skal eksplodere. Lønningslisten er lang i forvejen. Og når i færdes på Centret i Skærbæk, aktiv, forældre, mekaniker etc. Ja så er i som jeg ser det også medlemmer i klubben, vi er jo alle i samme båd, og vi er alle med til at nyde vores sport som vi alle elsker.

Heldigvis er der også mange der yder en stor indsats, som f. eks. Johnny Bertelsen. Johnny er næsten present ved alle træninger, med Finn Nielsen som hjælper. Her kunne i andre godt være mere fremme i skoene og melde jer som træningsledere. Netop den tjans er der ingen der står i kø for at bestride, selv om den er ganske enkelt. Johnny er ikke et service organ for jer,  men en frivillig kæmpe indsatsyder, som træningsleder, løbsleder, på alle andre baner , formand for Gokart udvalget også. VI MANGLER AT I KOMMER og tilbyder jeres hjælp.

 

Nå men jeg har lovet at jeg ikke vil blande mig i Gokart Sporten, men udelukkende koncentrere mig omkring Udlejningsdelen, og det vil jeg lige nævne et par ting omkring.

Onde rygter som jeg ikke hænger mig synderligt meget i, fortæller mig at vi i udlejningsdelen ikke laver en skid. Det rygte gøres helt til skamme ved at Jonas og hans stab, i det tre måneder han har, været ansat, som før nævnt, har slået de sidste 2 års omsætning til dato og med væsentligt mindre åbningstid.

Hertil vil jeg så lige tilføje, for dog at reagere lidt på rygtet, at Jonas nok bliver en del forhindret i at udføre, det han jo er ansat til, nemlig at køre udlejningsdelen. Det, kære medlemmer, er ikke helt let når man med alt for meget snak og kaffe slabberas under halvtaget, til tider opholder vore medarbejdere med snak. Det må i gøre nede i raceafdelingen. Jonas og hans stab har heller ikke  noget at gøre i jeres afdeling, når det står til mig. Men det skal ikke stå i vejen for det samarbejde, og nødvendig snak, som vi jo SKAL have omkring afvikling af fælles aktiviteter og fælles interesser, omkring vedligehold og drift af banen. Og der er mange ting der skal ordnes, men ting skal selvfølgelig ordnes i prioriteret rækkefølge.

Det usynlige arbejde med at styre alt dette, som jeg jo mest beskæftiger mig med, gir til tider mange spekulationer omkring rigtigt mange ting, og det har da også været ret belastende, for mig, det sidste år tid. Mit arbejde, der hvor jeg jo tjener min løn, har også krævet rigtigt meget af mit fysiske og psykiske formåen i samme periode. Og ikke mindst min ”ikke” tilstedeværelse i min egen familie i nævnte periode. Derfor har jeg besluttet mig for at aflevere min nøgle til Centret ved udgangen af 2014, for derfra fortsat at beskæftige mig med motorsport i min fritid, blot ikke som leder i klubben, men som medlem og evt. Official.

Dette gir så selvfølgelig opgaven til ledelsen i  Driftforeningen Padborg Park, og alle jer andre, om at finde en afløser, som vil påtage sig de opgaver i fremtiden, men det er jo heldigvis lang tid til endnu.

 

Venlig hilsen

Anders T. Jensen