Youngtimer info 2. afd 2015

Hej allesammen.

 

Tak for sidst, håber i alle havde en god weekend på Padborg Park, og fik glæde af den ekstra fri træning, som Karin gav klassen mulighed for at få … stor tak til Karin 🙂

 

Nogle af jer er nok lidt mere udmattede idag end andre, her tænker jeg på DEC Team Nyman/Løndal/Skipper, som præsterede det nærmest umulige, nemlig at gennemføre et 4 timers løb i en gammel driftbil, og så endda slutte på en flot 3. plads – Dyb respekt og stort tillykke.

 

Hermed vedhæftet opdateret stilling i MSS Youngtimer Cup klubmesterskabet 2015.

 

(See attached file: Stilling MSS Youngtimer Cup Klubmesterskab 2015_ 2 afd.pdf)

 

Weekenden bød på forskellige udfordringer, og som suppleant for vores klasse repræsentant, havde jeg en rigtig god dialog med vores løbsleder Michael Hansen og hans assistenter.

 

Et par emner der var oppe, var vægt og start placering.

 

Vægt.

Start nr. 29 Sebastian Petersen blev udelukket fra løbsarrangementet på grund af vægt.

Nogle syntes det var unfair at udelukke en deltager for løbsarrangementet grundet dette, og det synes løbsleder og hans assistenter sådan set også ………………. MEN da det nu engang er nedfældet på papir i reglementets under punktet 9.6.2.4.2 Vægt, så er det denne regel teknisk kontrol skal og bør rette sig efter.

De kører der synes at denne regel bør laves om, skal sende en anmodning til Klasse repræsentant Henrik Valentin om, at tage dette punkt med til DASU, med anmodning om at få dette ændret.

Vi er kun os selv til at komme med disse forslag, og kommer vi ikke med forslag til ændringer, så bliver de ikke fremlagt eller ændret.

 

Start placering/ point givning.

Bare lige til info, så man ikke blander point givning for afviklet heat, sammen med startplacering til næste heat, så her lige reglerne til opfriskning 🙂

 

Start placering 1. heat er efter tidskørsel.

Start placering 2. heat er efter hurtigste omgangstid i forrige heat.

For at kunne opnå point i et heat, skal man mindst have gennemført 75%.

For at sætte en start placering til næste heat, skal man blot sætte 1 omgangstid.

 

Kampen om mesterskabet i DASU CUP og MSS Youngtimer Cup klubmesterskabet 2015.

Der blev kørt godt race i weekenden og til tider også lidt hårdt til stålet.

Der var rigtig mange gode “herre fights” og der var et par enkelte mindre gode “fights”.

Der blev givet hænder med tak for god “herre fight”, og der var et par “fights” hvor udfaldet umiddelbar ikke endte med et smil.

 

For nu at dele sol og vand lige, så vil jeg her på vegne af den sport som vi alle elsker, mane lidt til besindighed 🙂

– Vi kører race på lav budget niveau.

– Vi kører for at vinde.

– Der bliver lukket af for en deltager i ny og næ.

– Der bliver skubbet lidt til en deltager i ny og næ.

– MEN MEN MEN, det bør ikke koste blik og glasfiber skader i det omfang det sker.

– Vi skal levere et godt show og godt race, så vi alle får vores lyster styret og ikke mindst publikums.

– Vi må ikke komme i en situation, hvor vi mister tilmelding til et løb fra en kører, grundet angst for buler.

– Hver deltager bør undgå at skulle køre starfbaner for trængning af anden deltager, det koster jo dyrbare sekunder i sidste ende 🙂

 

Jeg er sikker på at alle ved hvad jeg mener, og vi bør alle værne om vores klasse, sammenholdet og det gode race, og samtidig gøre vores bedste for at markedsføre Youngtimerklassen/ YTCC, med det der hører til.

 

Håber at se jer alle 5. – 6. september på Ring Djursland.

 

Rigtig god sommer derude 🙂

 

 

 

Med venlig hilsen

 

Lars Jensen, Medlem af MSS Youngtimer udvalg.

Mobil   +45 40454376

Email: lars.jensen@dk.enersys.com