Ole Petersen Rykker nærmere på 1. pladsen i 1600 Challenge.

Ole Petersen havde farten på Ring Djursland på både våd og tør bane i sin
blå Suzuki Swift 1600 challenge.

0Ple Petersen Jyllandsringen august 2014

Efter halvanden måneds ferie fra løb skulle vi igen på banen denne gang på
Ring Djursland
Ole havde godt nok kun holdt 14 dages ferie fra racebilen da de andre 4
uger har han og resten af teamet  trænet rigtig meget opsætning , så vores
bremser og dæk kunne holde længst mulig.
Så han var klar til en lidt større udfordring denne gang da han kom med 90
kg. Ekstra I bilen .
Lørdag morgen kl. 9.30 startede som vi plejer med en træning , vi havde på
forhånd aftalt nogle ting vi lige skulle fin pudse under træningen , så da
vi  var færdig med træning og kun var bagud med 3 tiendedele sekund  til
den
Hurtigste som kun havde 10 kg med var vi rimelig godt tilfreds , nu havde
vi bare et problem til tidskørsel vi havde ingen nye dæk til denne
weekend .
Kl. 12.50 lørdag middag skulle vi så til tidskørsel  nu havde de andre
fundet farten og nogle havde også nye dæk på , Ole lå konstant fra 4 – 6
pladsen  vi trak ham ind lidt over midtvejs
Ændrede lige endnu engang et par små ting , Ole meldte selv klart ud jeg
vil og skal i top tre så enten lykkes dette eller også ryger jeg af banen ,
det var svært at finde en hel fri omgang til dette men aller  sidste omgang
lykkedes dette og Ole blev 3 i tidskørsel med KUN 1 tiendedel til nr. 1 og
5 tusinde dele sekund til nr. 2  så med et kæmpe fighter hjerte kommer man
langt.

Søndag skulle vi så køre  begge heat  den første kl.8.00 søndag morgen vi
havde set det ville give regn , så vores super gode opsætning var nu
værdiløs og vi havde ingen  erfaring i regnvejrs sæt op  , Ole og
mekanikeren arbejdet på Højtryk det meste af  Lørdag aften på hotellet set
video , beregninger blev lavet   tingene blev vent op og ned og snakket i
gennem . Men alt samme var nu kun teori ingen vidste om vores arbejde var
helt forkert.

Da vi kom ud på banen stod det hurtigt klart regn og våd bane havde vi fået
og dette skulle vi kører i, vi i teamet lavede bilen klar til dette
forklarede Ole kør  stille rolig indtil  du synes du har styr på bilen.
Ole skulle så starte i anden række lige bag ved etteren da det var lidt
svær at se lamperne slukke og vi ikke skulle blive bagefter så Ole efter
foran køreren men han tyvestartede så det gjorde Ole også
Dette udløste en strafbane til dem begge   efter udførsel af strafbanen lå
Ole 3 igen og pressede omgående ham foran Ole var så meget hurtigere så vi
vidste at han lyn hurtigt ville komme forbi
Men hvad der skete for ham vi pressede ved jeg ikke men vi vælger at kalde
det racer uheld på video kan vi   i alt fald  se, da Ole var op på siden
ramte han os  men det skal siges det var regnvejr og glat og ned af bakke
og i et sving
Resultatet blev Oles  bil snurrede rundt og den anden kørte videre så da
Ole kunne komme i gang igen var det bag fra men som sagt Ole havde farten
og kom i mål som 4 , 10/12 overhalinger senere,  og som absolut hurtigste
mand i første heat med over 1 sekund pr. omgang til de andre.

2 heat kl. 11.40 søndag var på tør bane denne gang skulle vi starte 5 ,
starten gik og  vi blev presset bag fra så efter en omgang var vi stadig 5
Ole begyndte  nu at presse på foran kørende,  men da der på anden omgang
på vej ud på lang siden skete uheld for Ole og ham han pressede,  så de
begge røg  ud med deres venstre for og baghjul i sandet   det resulterede i
at nu var de ned på 9/10 pladsen de 2 men efter endnu en omgang virkede
dækkene igen og Ole forsatte om gennem feltet som hurtigste i hver  omgang
, og kom i mål som nr. 2   da ham som startede fra 1etteren denne gang var
kommet godt fra start og kørte stabilt  havde fået små 10 sekunder
forspring til Ole da den var størst , men  Ole var tæt på da løbet var slut
,  så  havde der været  en omgang eller 2 mere så havde han nok også nappet
ham  Lige som i første heat havde Ole kørt hurtigste omgangstid.

Så trods 90 kg ballast var Ole hurtigst i begge heat i både regn og
tørvejr.

Så weekenden gjorde at vi fik gode point med hjem en 2 og 4 plads ikke helt
hvad Ole havde fortjent ud fra han kørsel og fart men vi er godt til freds.
Og lægger stadig på 2 pladsen i DM med 3 løbs weekender tilbage.